I måndags startade årets upplaga av Internetdagarna 2018 som arrangeras av Internetstiftelsen. Det är en konferens för de som arbetar med internet på ett eller annat sätt. Vår kommunikatör Joakim blev inbjuden av Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt i somras efter händelsen i Almedalen då många KRIS:are omringade NMR under Annie Lööfs tal. Det blev en otroligt viral spridning på sociala medier och med anledning av detta skulle Joakim tala på programmet: Sociala medier efter buzzwords, hype och backlash som dessutom sändes LIVE.
Under 20 minuter så fick Joakim berätta om vilka KRIS är och vad vi gör. Några exempel på hur vi arbetar på webben och vilka tjänster vi använder. Slutligen så lyfta han upp det unika case från Almedalen under Centerpartiets tal där NMR stod och viftade med flaggor och hotade de demokratiska läget. Allt detta avslutades med någon fråga från publiken och Deeped.
Efter den händelsen med NMR vann vi priserna ”Snällast i Almedalen”, 2:a pris som ”Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2018” och blev ”Årets Almedarling” för andra året. Första året var 2011 då vi vann med kampanjen ”Statligt knark och också knark”. Vi blev dessutom ”Hetast i Almedalen” samma år.
Vi är så tacksamma för att vi fick komma till @internetdagarna och berätta om vårt arbete med sociala medier och den virala händelsen i Almedalen.
Är sociala medier egentligen dåtidens eller framtidens kommunikation? Vi tittar på ett år av backlash, Facebooks tapp av användare men också många nya möjligheter. Influencer marketing, growth hacking, vardagskommunikation vs kampanjer, paid social och att göra socialt på riktigt. Vi tittar på trender i B2C och B2B och bland organisationer och ger hands on-tips för senaste från framgångsrika marknadsförare.
#ind18 #internetdagarna #sidbyte #tryggaretillsammans #rikskris #socialamedier #viralt #almedalen #nmr #hetastialmedalen #digkom18 #åretsalmedarling #almedarling #snällastialmedalen